2020. jún 24.

Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet?

írta: webjungle
Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet?

otlet_teszt.png

Sok kezdő vállalkozó bizonytalanodik el, hogy vajon működőképes lesz-e az ötlete. Természetes, hogy felmerül az aggodalom, hiszen ha mégsem jön össze, rengeteg pénz és energia vész kárba, amelyet egy nem életképes vállalkozásba fektettünk.

Szerencsére, vannak olyan módszerek, amelyek segítségével elkerülhetjük a kudarcot, de legalább is csökkenthetjük a bizonytalanságot és a felmerülő kockázatokat.

Most 3 olyan egyszerű módszert veszünk végig, amiket az ötleteid tesztelésére használhatsz.

  1. Vannak-e már sikeres szereplők a kiválasztott piacon, akik hasonló megoldást kínálnak az adott problémára?

Ez az első teszt mutatja meg igazán, hogy a piac és a probléma létezik, és az emberek hajlandóak pénzt kiadni a megoldásért.

A versenytársaktól nem érdemes megijedni, és emiatt elvetni az ötletünket. A versenytársak jelenléte a piacon hasznodra is válhat, ugyanis egy teljesen új piacra belépni adott esetben sokkal nagyobb feladat lehet.

Hasznos oldalak a piackutatáshoz:

  • gki.hu
  • ksh.hu
  • trends.google.hu
  1. Fórumok, blogok és közösségi média

Érdemes utánajárni, hogy vannak-e fórumok, közösségek, blogok, Youtube csatornák az adott témakörben. Melyek azok a problémák, amelyek a potenciális vásárlói körödet aktívan foglalkoztatják? Léteznek-e rá már megoldások?

  1. Interjúk és kérdőívek

Ha pontosan szeretnél körbejárni egy adott kérdéskört, és megtudni, hogy mi lenne az ideális megoldás az érdeklődőid számára, annak a legegyszerűbb módszere, ha megkérdezed a közönséged tagjait, akár interjú, vagy kérdőív formájában.

Szólj hozzá

Tartalommarketing Piackutatás Vállalkozási ötletek