Hogyan teszteld a vállalkozási ötletedet?
Sok kezdő vállalkozó bizonytalanodik el, hogy vajon működőképes lesz-e az ötlete. Természetes, hogy felmerül az aggodalom, hiszen ha mégsem jön össze, rengeteg pénz és energia vész kárba, amelyet egy nem életképes vállalkozásba fektettünk.
Szerencsére, vannak olyan módszerek, amelyek segítségével elkerülhetjük a kudarcot, de legalább is csökkenthetjük a bizonytalanságot és a felmerülő kockázatokat.
Most 3 olyan egyszerű módszert veszünk végig, amiket az ötleteid tesztelésére használhatsz.
- Vannak-e már sikeres szereplők a kiválasztott piacon, akik hasonló megoldást kínálnak az adott problémára?
Ez az első teszt mutatja meg igazán, hogy a piac és a probléma létezik, és az emberek hajlandóak pénzt kiadni a megoldásért.
A versenytársaktól nem érdemes megijedni, és emiatt elvetni az ötletünket. A versenytársak jelenléte a piacon hasznodra is válhat, ugyanis egy teljesen új piacra belépni adott esetben sokkal nagyobb feladat lehet.
Hasznos oldalak a piackutatáshoz:
- gki.hu
- ksh.hu
- trends.google.hu
- Fórumok, blogok és közösségi média
Érdemes utánajárni, hogy vannak-e fórumok, közösségek, blogok, Youtube csatornák az adott témakörben. Melyek azok a problémák, amelyek a potenciális vásárlói körödet aktívan foglalkoztatják? Léteznek-e rá már megoldások?
- Interjúk és kérdőívek
Ha pontosan szeretnél körbejárni egy adott kérdéskört, és megtudni, hogy mi lenne az ideális megoldás az érdeklődőid számára, annak a legegyszerűbb módszere, ha megkérdezed a közönséged tagjait, akár interjú, vagy kérdőív formájában.